Prestashop Zoekmachine Optimalisatie



Prestashop Zoekmachine Optimalisatie

Waarom uw Prestashop webshop optimaliseren? Het is een feit dat gemiddeld 70% van het totaal aantal internetters dagelijks via een zoekmachine informatie zoekt. Door een goede structuur, het correct toepassen van woorden, toevoegen van meta tags etc. zal uw website een hogere 'ranking' in de zoekmachines krijgen. Hierdoor komt uw website hoger bij zoekopdrachten en is de kans dat iemand bijv. naar uw product zoekt en op uw website zal klikken groter. U begrijpt het al... meer bezoekers worden naar u website gestuurd.

Het Zoekmachine Optimalisatie Pakket bestaat o.a. uit; het toevoegen van een sitemap aan uw website en uw webpagina's Search Engine Friendly (SEF) Urls laten weergeven. Zo wordt een URL op uw website als http://www.uwdomein.nl/diensten weergeven i.p.v. http://www.uwdomein.nl/index.phpid13.

Keyword analyse

Voordat je kunt bepalen welke sleutelwoorden (keywords) interessant zijn, is het belangrijk om daar een kort onderzoek naar te doen. Om dit snel en simpel te kunnen bepalen zijn er allerlei methodieken ontwikkeld. Het makkelijkste om te gebruiken is de KEI index, ook wel Keyword Effectiveness Index genoemd.

Keyword Effectiveness Index

De KEI index richt zich op het aantal concurrenten en de populariteit van een woord. Een woord is interessant wanneer er weinig concurrenten zijn die het woord gebruiken en wanneer er veel op gezocht wordt. Dit is een term die door Google is geïntroduceerd om aan te geven wat voor een waardering een site krijgt op basis van de link-popularity. Je kunt Google's Pagerank vergelijken met een rapport cijfer gegeven door Google. Google geeft webpagina's een pagerank op een schaal van 1 tot 10 waarbij 1 het laagste en 10 het hoogst is.

Welke methode je ook gebruikt, het zal altijd belangrijk zijn om logisch na te blijven denken. Het is makkelijker om een pagina van positie 50.000 naar positie 14.000 te brengen dan van positie 215 naar positie 2. Het is belangrijk in de gaten te houden wat de kwaliteit van je concurrent is en dat is alleen te doen middels gezond verstand. Lees ook de mogelijkheden om gericht te adverteren met Google Adwords.



Werkwijze

Idee

U heeft een idee. Wij begeleiden u naar uw doel. Wat wilt u met uw website bereiken? Wie is uw doelgroep? MijnPrestashop.nl adviseert u om de doelstellingen voor uw website helder te formuleren. Deze vertalen wij naar een effectieve- en heldere online marketing strategie

Ontwerp

In deze fase wordt er bepaald hoe uw website eruit komt te zien (vormgeving), maar ook welke functionaliteiten (modules, nieuwsbrieven etc.) geïmplementeerd zullen worden. Een gestructureerde aanpak, afgewisseld met diverse contact- en presentatiemomenten en een flinke dosis creativiteit vertalen dit naar een functioneel ontwerp. .

Realisatie

Om de website te beheren, zetten wij het ontwerp om naar een applicatie of website met Content Management Systeem, dit kan ons Nalini CMS, maar ook een Open Source CMS zijn. Het Nalini CMS biedt u uitgebreide mogelijkheden om maatwerk applicaties (componenten, toepassingen, etc.) te integreren. Na de start kunt u in de demo omgeving vernieuwingen en updates op de voet volgen.

Oplevering

Uw marketingproduct is getest en klaar om uw doelgroep te prikkelen. In een laatste testfase doorlopen wij samen met u alle functionaliteiten. Op ons kantoor geven wij u een korte presentatie over hoe u zelf uw website kunt beheren. Het is nu tijd voor de migratie naar de live omgeving op uw hosting server.

Nazorg

Het Internetlandschap is altijd in beweging. Hierdoor veranderen ook de wensen van uw bezoekers. Door trends en technologische ontwikkelingen nauwkeurig in de gaten te houden, kan MijnPrestashop.nl nieuwe toepassingen voor uw website ontwikkelen. Denk hierbij aan interactieve gadgets, rich media uitingen, social media marketing en zoekmachine marketing.